سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵

کارگردان «یادگاری» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

فعالان «فیلم کوتاه» از نظر «مالی» به شدت در مضیقه هستند/ امیدوارم در دولت جدید «حمایت مالی» بیشتری از پدیدآورندگان آثار کوتاه صورت گیرد

آخرین روز جشنواره فیلم کوتاه

سینماپرس: سونیا فردی پور کارگردان فیلم کوتاه با تأکید بر اینکه فعالان فیلم کوتاه از نظر مالی به شدت در مضیقه هستند خاطرنشان کرد: امیدوارم در دولت جدید حمایت مالی بیشتری از پدیدآورندگان آثار کوتاه صورت گیرد.

کارگردان فیلم های کوتاه «جان مادر» و «یادگاری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: یکی از معضلات حوزه فیلم کوتاه این است که در برخی مواقع افراد شایسته و کاربلد امکان کار برایشان فراهم نیست از این رو امیدوارم شایسته سالاری در حوزه فیلم کوتاه جاری و ساری شود و افراد بدون داشتن پول و پارتی و رانت امکان فعالیت داشته باشند! زمانی ما می توانیم در حوزه فیلم کوتاه ترقی کنیم که هر کس بر اساس رزومه و توانایی و امتیازهایی که دارد بتواند در این حوزه فعالیت داشته باشد.

وی سپس با تأکید بر اینکه فعالان فیلم کوتاه از نظر مالی به شدت در مضیقه هستند خاطرنشان کرد: امیدوارم در دولت جدید حمایت مالی بیشتری از پدیدآورندگان آثار کوتاه صورت گیرد. آن ها از نظر مالی به شدت تحت فشار هستند و متأسفانه گاهی شنیده و دیده شده که بودجه ها به صورت عادلانه نیز تقسیم نمی شوند از این رو نیاز است که اگر بودجه ای هست به صورت عادلانه تقسیم شود.

فردی پور متذکر شد: البته خود من همواره از انجمن سینمای جوانان ایران حمایت شده ام و تاکنون به صورت مستقل مبادرت به تولید فیلم نکرده ام و بودجه فیلم هایم توسط انجمن اعطا شده اما مسأله اینجا است که به دلیل کمبود منابع انجمن نتوانسته آن مبلغی را که باید برای تولید فیلم هزینه کند و من مجبور شدم که بخشی از سرمایه تولید فیلم هایم را خودم تأمین کنم که این اتفاق بسیار دشوار است.

این فیلمساز کوتاه در خاتمه این گفتگو یکی از ضعف های حوزه فیلم کوتاه را فیلمنامه دانست و در این خصوص متذکر شد: من معتقدم اگر فیلمنامه خوبی وجود داشته باشد انجمن سینمای جوانان ایران از آن فیلمنامه برای تولید حمایت خواهد کرد اما اینکه آن فیلمنامه درست حمایت شود جای بحث دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.